Og├│lne zasady i warunki korzystania z platformy trivago Hotel Manager

1. Zakres obowi─ůzywania

Sp├│┼éka trivago N.V., Kesselstra├če 5 ÔÇô 7, 40221 D├╝sseldorf, nr w Du┼äskim Rejestrze Handlowym: 67222927 (zwana dalej ÔÇ×sp├│┼ék─ů trivagoÔÇť) prowadzi nie tylko por├│wnywark─Ö cen hoteli z ca┼éego ┼Ťwiata i forum turystyczne, ale r├│wnie┼╝ baz─Ö danych, w kt├│rej w┼éa┼Ťciciele mog─ů rejestrowa─ç swoje hotele.

Z platformy Hotel Manager prowadzonej przez sp├│┼ék─Ö trivago mog─ů korzysta─ç wy┼é─ůcznie osoby pe┼énoletnie, kt├│re s─ů w┼éa┼Ťcicielami albo operatorami hotelu i/lub upowa┼╝nionymi pracownikami hotelu (zwane dalej ÔÇ×hotelarzamiÔÇŁ).

Niniejsze zasady i warunki obowi─ůzuj─ů w przypadku wszystkich us┼éug ┼Ťwiadczonych hotelarzom przez sp├│┼ék─Ö trivago zwi─ůzanych z wpisem do bazy danych hoteli w ramach platformy Hotel Manager. Hotelarz zostanie powiadomiony o zmianach w niniejszych zasadach i warunkach za po┼Ťrednictwem swojego konta. Umowy uzupe┼éniaj─ůce, poprawki i dodatki musz─ů zosta─ç potwierdzone na pi┼Ťmie przez sp├│┼ék─Ö trivago.

2. Przedmiot umowy ÔÇö platforma Hotel Manager

Przedmiotami umowy s─ů wpis hotelu i powi─ůzanej z nim oferty turystycznej do internetowej bazy danych hoteli sp├│┼éki trivago (platforma Hotel Manager) lub zmiana istniej─ůcego og┼éoszenia hotelu.

Stosunek umowny jest skutkiem rejestracji dokonanej przez hotelarza w witrynie www.trivago.co.uk/hotelmanager. Hotelarz dokonuje rejestracji, wpisuj─ůc wymagane dane do formularza znajduj─ůcego si─Ö na platformie Hotel Manager sp├│┼éki trivago. Po zako┼äczeniu rejestracji nast─ůpi aktywacja konta na platformie.

Sp├│┼éka trivago akceptuje warunki umowy, wysy┼éaj─ůc (poczt─ů elektroniczn─ů) potwierdzenie udanej rejestracji na platformie trivago Hotel Manager.

Natychmiast po dokonaniu aktywacji hotelarz jest zobowi─ůzany do sprawdzenia poprawno┼Ťci przes┼éanych materia┼é├│w. Wszelkie b┼é─Ödy musz─ů zosta─ç natychmiast zg┼éoszone i poprawione.

Hotelarz jest odpowiedzialny za poprawno┼Ť─ç swoich danych. Hotelarz mo┼╝e przes┼éa─ç wy┼é─ůcznie informacje i materia┼éy fotograficzne, kt├│re nie naruszaj─ů praw stron trzecich.

Aby zrezygnowa─ç z platformy trivago Hotel Manager, hotelarz powinien wys┼éa─ç sp├│┼éce trivago wiadomo┼Ť─ç e-mail (na adres: hotelmanager@trivago.com) z informacj─ů o rezygnacji, a w├│wczas sp├│┼éka trivago prze┼Ťle mu wiadomo┼Ť─ç e-mail z potwierdzeniem rezygnacji. Po rozwi─ůzaniu umowy hotelarz mo┼╝e zwr├│ci─ç si─Ö do sp├│┼éki trivago z pro┼Ťb─ů o usuni─Öcie swojego wpisu z jej witryn. Hotelarz ma prawo przes┼éa─ç rezygnacj─Ö w dowolnym momencie poczt─ů elektroniczn─ů na adres hotelmanager@trivago.com lub poczt─ů tradycyjn─ů na adres trivago N.V., Kesselstra├če 5 ÔÇô 7, 40221 D├╝sseldorf, Niemcy.

Hotelarz mo┼╝e wyst─ůpi─ç o usuni─Öcie wy┼é─ůcznie tych danych, kt├│re zosta┼éy przez niego udost─Öpnione. Ich usuni─Öcie nie b─Ödzie mia┼éo wp┼éywu na materia┼éy stron trzecich, w szczeg├│lno┼Ťci cz┼éonk├│w spo┼éeczno┼Ťci trivago, i og├│lny wpis hotelu.

Sp├│┼éka trivago zastrzega sobie prawo do okresowego rozwijania, zmieniania i uaktualniania wygl─ůdu, sposobu funkcjonowania i dost─Öpnych funkcji platformy trivago Hotel Manager oraz do wprowadzania zmian w oprogramowaniu. Sp├│┼éka trivago poinformuje hotelarza o tych przypadkach za po┼Ťrednictwem jego konta i poczty elektronicznej. Sp├│┼éka trivago nie ponosi odpowiedzialno┼Ťci za wolne od b┼é─Öd├│w korzystanie ze stron internetowych trivago.

3. Materia┼éy dodatkowe (zdj─Öcia i recenzje go┼Ťci)

Recenzje pochodz─ůce od partner├│w sp├│┼éki trivago s─ů publikowane w jej witrynach jako materia┼éy dodatkowe danych hoteli. Dotyczy to wy┼é─ůcznie recenzji pochodz─ůcych od stron trzecich, na kt├│re sp├│┼éka trivago i hotelarz nie maj─ů wp┼éywu i w stosunku do kt├│rych nie roszcz─ů sobie ┼╝adnych praw. Hotelarz nie mo┼╝e si─Ö domaga─ç usuni─Öcia recenzji, je┼╝eli nie istniej─ů przepisy, kt├│re nakazywa┼éyby takie dzia┼éanie.

4. Domena

Hotelarz za┼Ťwiadcza, ┼╝e nazwa domeny, do kt├│rej nast─Öpuje przekierowanie, nie narusza praw w┼éasno┼Ťci zwi─ůzanych z mark─ů innej firmy ani nie jest nazw─ů handlow─ů. Sp├│┼éka trivago nie ponosi wobec hotelarza odpowiedzialno┼Ťci za czynno┼Ťci prawne podj─Öte przez osob─Ö trzeci─ů w zwi─ůzku z naruszeniem jej praw.

Hotelarz nie mo┼╝e wyst─Öpowa─ç wobec sp├│┼éki trivago z roszczeniami zwi─ůzanymi z ┼é─ůczami do innych witryn. Hotelarz ma obowi─ůzek natychmiast powiadomi─ç sp├│┼ék─Ö trivago w formie pisemnej o wszelkich zmianach w podanym adresie URL (do tego celu wystarczy wiadomo┼Ť─ç e-mail), tak aby w witrynie sp├│┼éki trivago zawsze znajdowa┼é si─Ö poprawny adres URL.

5. Dane

Hotelarz wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez spółkę trivago zgodnie z niniejszymi zasadami i warunkami.

Sp├│┼éka trivago korzysta z Google Analytics ÔÇö internetowych us┼éug analitycznych ┼Ťwiadczonych przez sp├│┼ék─Ö Google, Inc. (zwan─ů dalej ÔÇ×sp├│┼ék─ů GoogleÔÇŁ). Us┼éuga Google Analytics wykorzystuje pliki tekstowe (tzw. pliki cookies) zapisywane na komputerach w celu analizy aktywno┼Ťci u┼╝ytkownik├│w na stronie. Informacje dotycz─ůce aktywno┼Ťci hotelarza na stronie zawarte w tych plikach s─ů przesy┼éane do sp├│┼éki Google i przechowywane na serwerach znajduj─ůcych si─Ö w Stanach Zjednoczonych. Je┼╝eli w┼é─ůczona jest funkcja anonimizacji adresu IP, sp├│┼éka Google skr├│ci/zanonimizuje ostatni oktet adresu IP z pa┼ästw cz┼éonkowskich Unii Europejskiej oraz innych stron Umowy z Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Jedynie w wyj─ůtkowych przypadkach adres IP jest w ca┼éo┼Ťci przesy┼éany na serwery Google w Stanach Zjednoczonych i tam skracany. W imieniu sp├│┼éki trivago sp├│┼éka Google wykorzysta te informacje do oceny dzia┼éa┼ä hotelarza na stronie, opracowania raport├│w dla operator├│w witryn i ┼Ťwiadczenia innych us┼éug powi─ůzanych z aktywno┼Ťci─ů w witrynie oraz w Internecie. Google nie skojarzy adresu IP hotelarza z ┼╝adnymi posiadanymi przez siebie danymi. Hotelarz mo┼╝e nie wyrazi─ç zgody na korzystanie z plik├│w cookies, wybieraj─ůc odpowiednie ustawienia w swojej przegl─ůdarce internetowej. Nale┼╝y jednak pami─Öta─ç, ┼╝e mo┼╝e to ograniczy─ç dost─Öp do niekt├│rych funkcji tej strony. Zbieranie i wykorzystanie przez Google danych (┼é─ůcznie z adresem IP hotelarza) mo┼╝na zablokowa─ç r├│wnie┼╝ przez zainstalowanie dodatku do przegl─ůdarki, kt├│ry mo┼╝na pobra─ç ze strony https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=en-GB. Wi─Öcej informacji na temat warunk├│w u┼╝ytkowania oraz ochrony danych mo┼╝na znale┼║─ç na stronie http://www.google.com/analytics/terms/us.html lub https://www.google.de/intl/en_us/policies/.

Sp├│┼éka trivago rozszerzy┼éa dzia┼éanie kodu us┼éugi Google Analytics o mo┼╝liwo┼Ť─ç wykrywania anonimizacji adresu IP (tzw. maskowania IP).

Dane osobowe hotelarza, kt├│ry zdecyduje si─Ö za┼éo┼╝y─ç konto na stronie internetowej sp├│┼éki trivago, s─ů pozyskiwane, przetwarzane i przechowywane na potrzeby procesu zak┼éadania konta. Na pocz─ůtek pozyskujemy tylko adres e-mail i rok urodzenia hotelarza. Konto mo┼╝na za┼éo┼╝y─ç pod pseudonimem. Istnieje mo┼╝liwo┼Ť─ç podania dodatkowych danych osobowych, takich jak imi─Ö, nazwisko, p┼ée─ç i adres zamieszkania.

6. Licencje

Hotelarz zastrzega sobie prawa do wszelkich materia┼é├│w przes┼éanych i opublikowanych w witrynach nale┼╝─ůcych do sp├│┼éki trivago. Hotelarz udziela sp├│┼éce trivago nieograniczonej czasowo i regionalnie, niewy┼é─ůcznej, mo┼╝liwej do przeniesienia oraz dalszego licencjonowania, wolnej od op┼éat licencji na wszelkie materia┼éy przesy┼éane za po┼Ťrednictwem platformy Hotel Manager do witryn nale┼╝─ůcych do sp├│┼éki trivago. Odnosi si─Ö to zw┼éaszcza, ale nie wy┼é─ůcznie, do zdj─Ö─ç, film├│w, tekst├│w i informacji.

Prawo do wykorzystania materia┼é├│w obejmuje wszelkie znane i nieznane formy ich przes┼éania do witryn sp├│┼éki trivago, a szczeg├│lnie mo┼╝liwo┼Ť─ç integracji materia┼é├│w z zawarto┼Ťci─ů witryn, na kt├│rych obiekt nale┼╝─ůcy do hotelarza jest prezentowany publicznie.

W szczeg├│lno┼Ťci hotelarz udziela w spos├│b nieograniczony czasowo i regionalnie nast─Öpuj─ůcych praw:

  • prawa do reprodukcji, publicznego udost─Öpniania i dystrybucji, tj. oferowania publicznego dost─Öpu do materia┼é├│w, nieograniczonego ich powielania i prezentowania wszelkimi dost─Öpnymi sposobami, w tym w szczeg├│lno┼Ťci poprzez cyfrow─ů integracj─Ö ze stronami internetowymi;
  • prawa do udost─Öpniania materia┼é├│w na ┼╝─ůdanie, tj. zapisywania, upubliczniania, a tak┼╝e przesy┼éania ich do co najmniej jednego u┼╝ytkownika, kt├│ry prze┼Ťle na ich temat zapytanie w ramach wszelkich elektronicznych baz danych, elektronicznych sieci przesy┼éu danych lub us┼éug telekomunikacyjnych;
  • prawa do publicznego prezentowania materia┼é├│w, tj. powielania oraz publicznego ich odtwarzania w celach komercyjnych i niekomercyjnych za po┼Ťrednictwem urz─ůdze┼ä do zapisu danych lub innych no┼Ťnik├│w, w szczeg├│lno┼Ťci takich jak ta┼Ťmy oraz kasety magnetyczne, kasety VHS, dyski video i uk┼éady scalone w dowolnej formie, przy u┼╝yciu analogowych oraz cyfrowych metod i technik;
  • prawa do reklamy, tj. prawa do wykorzystywania materia┼é├│w w celu reklamowania witryn nie tylko w Internecie, ale r├│wnie┼╝ w telewizji i prasie.
  • Prawo do wykorzystywania materia┼é├│w pozwala r├│wnie┼╝ na wykorzystywanie ich cz─Ö┼Ťci, a tak┼╝e ┼é─ůczenie ich z materia┼éami innego pochodzenia.

    Hotelarz o┼Ťwiadcza, ┼╝e jest w┼éa┼Ťcicielem przekazywanych praw i mo┼╝e przekaza─ç je sp├│┼éce trivago ze skutkiem natychmiastowym. Hotelarz o┼Ťwiadcza r├│wnie┼╝, ┼╝e u┼╝ycie przes┼éanych materia┼é├│w nie narusza ┼╝adnych praw stron trzecich. Ponadto hotelarz o┼Ťwiadcza, ┼╝e wykorzystanie materia┼é├│w nie narusza praw ochrony wizerunku os├│b trzecich, co oznacza, ┼╝e osoby znajduj─ůce si─Ö na zdj─Öciach wyrazi┼éy zgod─Ö na ich wykorzystanie zgodnie z postanowieniami niniejszej umowy.

    7. Odpowiedzialno┼Ť─ç i odszkodowania

    Zgodnie z poni┼╝szymi zapisami odpowiedzialno┼Ť─ç prawna sp├│┼éki trivago podlega nast─Öpuj─ůcym ograniczeniom:

    1. (a) Sp├│┼éka trivago ponosi odpowiedzialno┼Ť─ç za szkody z tytu┼éu zaniedbania skutkuj─ůcego naruszeniem istotnych zobowi─ůza┼ä umownych (tj. takich zobowi─ůza┼ä umownych, kt├│rych wype┼énienie umo┼╝liwia w┼éa┼Ťciwe wykonanie postanowie┼ä tej Umowy, kt├│rych naruszenie zagra┼╝a osi─ůgni─Öciu celu, w jakim Umowa zosta┼éa zawarta i kt├│rych wype┼énienia oczekuje hotelarz) jedynie do wysoko┼Ťci odszkodowania, kt├│re by┼éo do przewidzenia w chwili zawarcia niniejszej Umowy.
    2. (b) Sp├│┼éka trivago nie ponosi odpowiedzialno┼Ťci odszkodowawczej z tytu┼éu naruszenia wskutek niedbalstwa zobowi─ůza┼ä umownych nieb─Öd─ůcych zobowi─ůzaniami istotnymi.
    3. (c) Sp├│┼éka trivago nie odpowiada za utrat─Ö zysk├│w, przychod├│w lub danych hotelarza, a tak┼╝e za wszelkie szkody wynikowe lub po┼Ťrednie, chyba ┼╝e nast─ůpi┼éo to w wyniku celowego dzia┼éania lub ra┼╝─ůcego zaniedbania ze strony sp├│┼éki trivago.
    4. (d) Hotelarz jest zobowi─ůzany do podj─Öcia stosownych dzia┼éa┼ä maj─ůcych na celu z┼éagodzenie szk├│d, takich jak odzyskiwanie danych i regularne tworzenie kopii zapasowych danych.
    5. (e) Powy┼╝sze ograniczenia odpowiedzialno┼Ťci nie maj─ů zastosowania do zakresu odpowiedzialno┼Ťci regulowanego przepisami prawa (w szczeg├│lno┼Ťci niemieckiej ustawy o odpowiedzialno┼Ťci za produkty) ani odpowiedzialno┼Ťci odszkodowawczej z tytu┼éu udzielonych gwarancji albo celowych b─ůd┼║ ra┼╝─ůcych zaniedba┼ä lub dowolnego rodzaju obra┼╝e┼ä cia┼éa wynikaj─ůcych z celowych dzia┼éa┼ä lub zaniedba┼ä.

    Materia┼éy przes┼éane do witryn sp├│┼éki trivago przez hotelarza, cz┼éonk├│w spo┼éeczno┼Ťci lub inne strony trzecie nie b─Öd─ů weryfikowane.

    Hotelarz ponosi ca┼ékowit─ů odpowiedzialno┼Ť─ç za swoje materia┼éy obecne w witrynach sp├│┼éki trivago. Odpowiedzialno┼Ť─ç ta dotyczy r├│wnie┼╝ materia┼é├│w znajduj─ůcych si─Ö w witrynie, do kt├│rej przekierowuje adres URL podany przez hotelarza. Hotelarz odpowiada za ewentualne przypadki z┼éamania przepis├│w prawa i/lub zasad wsp├│┼é┼╝ycia spo┼éecznego. Po otrzymaniu mocnych dowod├│w sp├│┼éka trivago usunie materia┼éy ┼éami─ůce przepisy prawa i/lub zasady wsp├│┼é┼╝ycia spo┼éecznego, zako┼äczy wsp├│┼éprac─Ö z tw├│rc─ů tych materia┼é├│w, a tak┼╝e wyst─ůpi z roszczeniami odszkodowawczymi wobec tej osoby.

    Hotelarz zobowi─ůzuje si─Ö, ┼╝e nie b─Ödzie podejmowa┼é dzia┼éa┼ä, kt├│rych celem jest automatyczne generowanie wy┼Ťwietle┼ä stron, jakiekolwiek zak┼é├│cenie pracy oprogramowania/sprz─Ötu i/lub post─Öpowanie niezgodne z prawem lub zasadami wsp├│┼é┼╝ycia spo┼éecznego. Dotyczy to przede wszystkim:

  • wykorzystania wirus├│w komputerowych lub innych program├│w, kt├│re mog─ů wyrz─ůdzi─ç szkody w oprogramowaniu lub sprz─Öcie albo zak┼é├│ca─ç dzia┼éanie komputer├│w;
  • u┼╝ycia bot├│w i innego z┼éo┼Ťliwego oprogramowania;
  • u┼╝ycia jakiegokolwiek oprogramowania w celu gromadzenia lub wykorzystania danych osobowych innych u┼╝ytkownik├│w (zw┼éaszcza w celach komercyjnych);
  • generowania przesadnie wysokiej liczby wy┼Ťwietle┼ä strony;
  • innych dzia┼éa┼ä, kt├│re maj─ů na celu zak┼é├│cenie funkcjonowania witryn sp├│┼éki trivago lub mog─ů do tego doprowadzi─ç.
  • Hotelarz zwalnia sp├│┼ék─Ö trivago z odpowiedzialno┼Ťci wobec stron trzecich z tytu┼éu:

  • udowodnionego naruszenia postanowie┼ä Umowy i/lub Zasad i warunk├│w sp├│┼éki trivago N.V.;
  • udowodnionego naruszenia obowi─ůzuj─ůcych przepis├│w lub praw stron trzecich;
  • jakichkolwiek przypadk├│w niew┼éa┼Ťciwego wykorzystania witryn sp├│┼éki trivago.
  • 8. Postanowienia r├│┼╝ne

    Wszelkie zmiany w powy┼╝szych zasadach i warunkach lub umowie zawartej na ich podstawie musz─ů by─ç wprowadzane na pi┼Ťmie pod rygorem niewa┼╝no┼Ťci. Odnosi si─Ö to r├│wnie┼╝ do uniewa┼╝nienia wymogu wprowadzania zmian w formie pisemnej.

    W przypadku gdy jeden z powy┼╝szych zapis├│w zostanie uznany za niewa┼╝ny, pozosta┼ée zapisy pozostaj─ů w mocy. Strony zobowi─ůzuj─ů si─Ö do zmiany niewa┼╝nego zapisu na wa┼╝ny w celu osi─ůgni─Öcia po┼╝─ůdanego rezultatu ekonomicznego. Je┼╝eli kt├│rekolwiek z powy┼╝szych zasad i warunk├│w ulegn─ů zmianie, za nadrz─Ödne uwa┼╝ane b─Ödzie t┼éumaczenie na j─Özyk niemiecki.

    Sp├│┼éka trivago mo┼╝e wprowadzi─ç zmiany do zapis├│w umowy, je┼╝eli poinformuje o tym jej drug─ů stron─Ö w formie pisemnej. Zmiany uwa┼╝a si─Ö za zaakceptowane, je┼╝eli druga strona umowy nie wyrazi sprzeciwu w formie pisemnej w ci─ůgu czterech tygodni od daty wprowadzenia zmian i po up┼éywie tego czasu nadal b─Ödzie korzysta─ç ze swojego konta. W takim przypadku sp├│┼éka trivago wyra┼║nie poinformuje o zmianach drug─ů stron─Ö umowy. Sprzeciw nale┼╝y przes┼éa─ç w ci─ůgu czterech tygodni.

    Zapisy niniejszej umowy s─ů regulowane przez prawo niemieckie. Wszelkie kwestie sporne wynikaj─ůce z zapis├│w niniejszej umowy b─Öd─ů rozpatrywane przed s─ůdem w D├╝sseldorfie.


    Og├│lne zasady i warunki korzystania z platformy trivago Hotel Manager PRO

    Platforma trivago Hotel Manager PRO to p┼éatna wersja premium standardowej platformy trivago Hotel Manager. Bezp┼éatna rejestracja w trivago Hotel Manager nie oznacza automatycznej rejestracji konta trivago Hotel Manager PRO. Konto PRO mo┼╝na za┼éo┼╝y─ç wy┼é─ůcznie w ramach osobnej rejestracji. Poni┼╝sze Zasady i warunki maj─ů zastosowanie tylko do u┼╝ytkownik├│w korzystaj─ůcych z konta PRO.

    1. Zakres

    Sp├│┼éka trivago N.V., Kesselstra├če 5 ÔÇô 7, 40221 D├╝sseldorf, HRB 51842 (zwana dalej ÔÇ×sp├│┼ék─ů trivagoÔÇť) prowadzi w swojej witrynie nie tylko por├│wnywark─Ö cen hoteli z ca┼éego ┼Ťwiata i forum turystyczne, ale r├│wnie┼╝ baz─Ö danych, w kt├│rej w┼éa┼Ťciciele hoteli mog─ů rejestrowa─ç swoje obiekty.

    Z platformy trivago Hotel Manager PRO mog─ů korzysta─ç wy┼é─ůcznie osoby pe┼énoletnie, kt├│re s─ů w┼éa┼Ťcicielami, operatorami lub pracownikami hotelu upowa┼╝nionymi do jego reprezentowania (zwane dalej ÔÇ×hotelarzamiÔÇŁ).

    Niniejsze zasady i warunki maj─ů zastosowanie do wszystkich us┼éug realizowanych przez sp├│┼ék─Ö trivago na rzecz hotelarza w zwi─ůzku z rejestracj─ů w bazie danych hoteli w ramach platformy trivago Hotel Manager PRO. Hotelarz jest informowany o zmianach niniejszych zasad i warunk├│w za po┼Ťrednictwem swojego konta. Dodatkowe uzgodnienia, zmiany i poprawki wymagaj─ů pisemnego potwierdzenia ze strony sp├│┼éki trivago.

    2. Przedmiot umowy i okres obowi─ůzywania

    Przedmiotem umowy jest przej┼Ťcie z platformy trivago Hotel Manager na platform─Ö trivago Hotel Manager PRO.

    Stosunek umowny powstaje w drodze rejestracji online dokonanej przez hotelarza na stronie https://www.trivago.pl/hotelmanager. Hotelarz dokonuje rejestracji, podaj─ůc wymagane dane w formularzu zg┼éoszeniowym platformy trivago Hotel Manager PRO. Po rejestracji nast─Öpuje aktywacja konta trivago Hotel Manager PRO.

    Platforma trivago Hotel Manager PRO oferuje hotelarzowi mo┼╝liwo┼Ť─ç uzyskiwania okre┼Ťlonych informacji i ofert dotycz─ůcych zarejestrowanych hoteli hotelarza po wp┼éaceniu indywidualnie ustalonej op┼éaty. Szczeg├│┼éy i koszty indywidualne (takie jak na przyk┼éad rejestracja konkretnych hoteli itp.) mog─ů by─ç dostosowywane przez hotelarza w ramach procesu rejestracji. Wysy┼éaj─ůc formularz rejestracyjny, hotelarz dokonuje wi─ů┼╝─ůcego zg┼éoszenia swoich hoteli w platformie Hotel Manager PRO.

    Sp├│┼éka trivago przyjmuje to zg┼éoszenie, wysy┼éaj─ůc (poczt─ů elektroniczn─ů) potwierdzenie rejestracji w platformie Hotel Manager Pro.

    Hotelarz jest zobowi─ůzany do sprawdzenia poprawno┼Ťci przes┼éanych danych natychmiast po aktywacji konta. Wszelkie b┼é─Ödy musz─ů zosta─ç od razu zg┼éoszone lub poprawione.

    Hotelarz jest odpowiedzialny za poprawno┼Ť─ç swoich danych. Hotelarz mo┼╝e przesy┼éa─ç wy┼é─ůcznie informacje i materia┼éy fotograficzne, kt├│re nie naruszaj─ů praw os├│b trzecich.

    Korzystanie z platformy Hotel Manager PRO odbywa si─Ö w oparciu o roczn─ů subskrypcj─Ö, kt├│rej nie mo┼╝na zamieni─ç na subskrypcj─Ö miesi─Öczn─ů.

    Okres obowi─ůzywania subskrypcji rocznej jest przed┼éu┼╝any automatycznie o dalsze 12 (dwana┼Ťcie) miesi─Öcy, chyba ┼╝e hotelarz wypowie korzystanie z konta trivago Hotel Manager PRO przed ko┼äcem 12. miesi─ůca swojego uczestnictwa w programie.

    Automatyczne przed┼éu┼╝enie korzystania z platformy trivago Hotel Manager PRO nie ma wp┼éywu na zobowi─ůzanie hotelarza do dokonywania p┼éatno┼Ťci.

    W celu wypowiedzenia korzystania z platformy hotelarz musi dokona─ç rezygnacji z konta trivago Hotel Manager PRO, klikaj─ůc przycisk anulowania i stosuj─ůc si─Ö do instrukcji wy┼Ťwietlonych na ekranie.

    Rozwi─ůzanie umowy obejmuj─ůcej korzystanie z platformy trivago Hotel Manager PRO nie ma wp┼éywu na uczestnictwo w programie trivago Hotel Manager. Hotelarz mo┼╝e je zako┼äczy─ç zgodnie z Og├│lnymi warunkami korzystania z platformy trivago Hotel Manager i poprosi─ç o usuni─Öcie swoich danych, wysy┼éaj─ůc wiadomo┼Ť─ç e-mail na adres hotelmanager@trivago.pl. Hotelarz mo┼╝e wyst─ůpi─ç o usuni─Öcie wy┼é─ůcznie tych danych, kt├│re zosta┼éy udost─Öpnione przez niego. Ich usuni─Öcie nie b─Ödzie mia┼éo wp┼éywu na materia┼éy os├│b trzecich, w szczeg├│lno┼Ťci cz┼éonk├│w spo┼éeczno┼Ťci trivago i og├│lny wpis hotelu.

    W razie istotnych zmian przedmiotu umowy hotelarz zostanie o nich poinformowany za po┼Ťrednictwem swojego konta i poczty elektronicznej i b─Ödzie mia┼é prawo do nadzwyczajnego wypowiedzenia umowy. Zmiany cen b─Öd─ů dokonywane wy┼é─ůcznie po zako┼äczeniu okresu obowi─ůzywania i hotelarz zostanie o nich poinformowany w trakcie okresu obowi─ůzywania danej umowy za po┼Ťrednictwem konta i poczt─ů elektroniczn─ů. Brak reakcji hotelarza na takie powiadomienie w ci─ůgu czterech tygodni i dalsze korzystanie z konta zostanie uznane za wyra┼╝enie zgody na te zmiany.

    Sp├│┼éka trivago zastrzega sobie prawo do okresowego rozwijania, zmieniania i uaktualniania wygl─ůdu, sposobu funkcjonowania i dost─Öpnych funkcji platformy trivago Hotel Manager PRO oraz do wprowadzania modyfikacji w oprogramowaniu. Sp├│┼éka trivago poinformuje hotelarza o wprowadzanych zmianach za po┼Ťrednictwem konta i poczty elektronicznej. Te zmiany nie s─ů zmianami istotnymi w rozumieniu tego paragrafu. Sp├│┼éka trivago nie ponosi odpowiedzialno┼Ťci za wolne od b┼é─Öd├│w korzystanie ze stron internetowych trivago.

    3. Oceny odwiedzaj─ůcych

    Jako dodatkowe informacje na temat danych hoteli udost─Öpniane s─ů recenzje pochodz─ůce od partner├│w sp├│┼éki trivago, kt├│re s─ů publikowane w witrynie trivago. S─ů to wy┼é─ůcznie recenzje pochodz─ůce od os├│b trzecich, na kt├│re sp├│┼éka trivago i hotelarz nie maj─ů wp┼éywu i w stosunku do kt├│rych nie nabyli ┼╝adnych praw. W szczeg├│lno┼Ťci hotelarz nie mo┼╝e si─Ö domaga─ç usuni─Öcia recenzji, chyba ┼╝e przepisy ustawowe stanowi─ů inaczej.

    4. Domena

    Hotelarz o┼Ťwiadcza, ┼╝e nazwa domeny, do kt├│rej prowadzi ┼é─ůcze, nie narusza umy┼Ťlnie praw zwi─ůzanych ze znakiem towarowym innej firmy ani nie jest zarejestrowanym znakiem towarowym. Hotelarz zobowi─ůzuje si─Ö zabezpieczy─ç sp├│┼ék─Ö trivago na wypadek skierowania do sp├│┼éki trivago roszczenia z tytu┼éu tych praw przez osoby trzecie.

    Roszczenia wobec sp├│┼éki trivago zwi─ůzane z ┼é─ůczami nie maj─ů podstaw. Hotelarz zobowi─ůzuje si─Ö niezw┼éocznie poinformowa─ç sp├│┼ék─Ö trivago na pi┼Ťmie o wszelkich zmianach w adresie URL podanym w ramach umowy (wiadomo┼Ť─ç e-mail jest wystarczaj─ůca), tak aby wpis w domenie trivago odsy┼éa┼é zawsze do poprawnego adresu URL hotelu.

    5. Dane

    Hotelarz wyraża zgodę na przetwarzanie przez spółkę trivago danych osobowych, a także skróconych (i zanonimizowanych) danych kart kredytowych, uzyskanych w ramach stosunków gospodarczych.

    6. P┼éatno┼Ť─ç

    Indywidualna op┼éata roczna wynika z potwierdzenia rejestracji, kt├│ra zosta┼éa wys┼éana do hotelarza bezpo┼Ťrednio po rejestracji w platformie trivago Hotel Manager PRO. Op┼éat─Ö nale┼╝y ui┼Ťci─ç bezpo┼Ťrednio po pierwszej rejestracji.

    Op┼éat─Ö nale┼╝y ui┼Ťci─ç w terminie p┼éatno┼Ťci kart─ů kredytow─ů lub przelewem bankowym. W tym celu hotelarz musi poda─ç dane swojej karty kredytowej lub rachunku bankowego w odpowiednim polu w obszarze ÔÇ×Zam├│wieniaÔÇŁ.

    Je┼Ťli p┼éatno┼Ť─ç kart─ů kredytow─ů nie mo┼╝e by─ç przetworzona, sp├│┼éka trivago zastrzega sobie prawo do zmiany metody p┼éatno┼Ťci na faktur─Ö. Wiadomo┼Ť─ç e-mail z faktur─ů zostanie wys┼éana na adres e-mail hotelarza okre┼Ťlony przez niego w ustawieniach konta trivago Hotel Manager.

    Faktura roczna jest wysy┼éana na adres e-mail okre┼Ťlony przez hotelarza w ustawieniach konta trivago Hotel Manager. Stosown─ů p┼éatno┼Ť─ç nale┼╝y w ci─ůgu 14 dni od daty otrzymania faktury ui┼Ťci─ç przelewem bankowym na rachunek bankowy sp├│┼éki trivago wskazany na fakturze. W przypadku p┼éatno┼Ťci kart─ů kredytow─ů oraz p┼éatno┼Ťci SEPA rozliczenie p┼éatno┼Ťci nast─Öpuje automatycznie z chwil─ů wystawienia faktury. Je┼Ťli po tym terminie p┼éatno┼Ť─ç nie zostanie dokonana, hotelarz b─Ödzie w zw┼éoce i sp├│┼éka trivago zastrzega sobie prawo do zablokowania widoczno┼Ťci hoteli hotelarza w swojej witrynie do czasu dokonania p┼éatno┼Ťci w ca┼éo┼Ťci.

    Sp├│┼éka trivago nie przechowuje ani nie przetwarza danych karty kredytowej. P┼éatno┼Ť─ç jest przetwarzana wy┼é─ůcznie przez tak zwanego dostawc─Ö us┼éug p┼éatniczych. Szczeg├│┼éowe informacje dotycz─ůce gromadzenia danych p┼éatno┼Ťci znajduj─ů si─Ö w o┼Ťwiadczeniu o ochronie danych.

    Op┼éaty za us┼éug─Ö i inne op┼éaty nale┼╝ne na mocy niniejszej Umowy nie uwzgl─Ödniaj─ů ┼╝adnych stosownych podatk├│w, w tym podatku VAT, podatk├│w od sprzeda┼╝y ani ce┼é (ÔÇ×PodatkiÔÇŁ), nak┼éadanych przez w┼éa┼Ťciwe w┼éadze, administracj─Ö pa┼ästwow─ů lub agencje rz─ůdowe, a Hotelarz zgadza si─Ö odprowadza─ç takie Podatki oraz zwolni─ç TRIVAGO z wszelkiej odpowiedzialno┼Ťci cywilnej, a tak┼╝e dokona─ç na rzecz TRIVAGO rekompensaty z tytu┼éu takich zobowi─ůza┼ä finansowych. Wszelkie p┼éatno┼Ťci na mocy niniejszej Umowy ÔÇö z wyj─ůtkiem przypadk├│w, gdy wymagaj─ů tego przepisy prawa w┼éa┼Ťciwego ÔÇö s─ů wolne od jakichkolwiek potr─ůce┼ä lub odlicze┼ä na poczet wszelkiego rodzaju obecnych i przysz┼éych podatk├│w, ce┼é lub innych op┼éat nak┼éadanych przez jakikolwiek organ rz─ůdowy, skarbowy lub inny.

    W zakresie, w jakim Hotelarz zobowi─ůzany jest do potr─ůcania i pobierania podatk├│w od p┼éatno┼Ťci nale┼╝nych TRIVAGO, Hotelarz terminowo odprowadza takie podatki w┼éa┼Ťciwym w┼éadzom i bezzw┼éocznie przekazuje TRIVAGO urz─Ödowe za┼Ťwiadczenie podatkowe lub inny dokument potwierdzaj─ůcy odprowadzenie podatku, kt├│re umo┼╝liwi─ů TRIVAGO ubieganie si─Ö o zwrot kwot z tytu┼éu takich podatk├│w. TRIVAGO dok┼éada zasadnych stara┼ä, aby udost─Öpni─ç Hotelarzowi wszelkie formularze podatkowe, kt├│rych Hotelarz mo┼╝e zasadnie potrzebowa─ç w celu unikni─Öcia konieczno┼Ťci potr─ůcenia podatk├│w albo w celu umo┼╝liwienia potr─ůcenia podatk├│w po obni┼╝onej stawce na mocy stosownej dwustronnej umowy o unikaniu podw├│jnego opodatkowania. W zakresie dozwolonym przepisami prawa w┼éa┼Ťciwego ka┼╝da ze Stron zapewni drugiej Stronie zasadn─ů pomoc w odzyskaniu wszelkich podatk├│w (w tym potr─ůcanych u ┼║r├│d┼éa) oraz podobnych zobowi─ůza┼ä wynikaj─ůcych z p┼éatno┼Ťci dokonywanych na mocy niniejszej Umowy, przy czym odzyskanie takich podatk├│w i zobowi─ůza┼ä odbywa─ç si─Ö b─Ödzie na rzecz Strony, kt├│ra wspomniane podatki (w tym podatki potr─ůcane u ┼║r├│d┼éa) i podobne zobowi─ůzania zap┼éaci┼éa.

    7. Odpowiedzialno┼Ť─ç i odszkodowania

    Zgodnie z poni┼╝szymi zapisami odpowiedzialno┼Ť─ç prawna sp├│┼éki trivago podlega nast─Öpuj─ůcym ograniczeniom:

    1. (a) Sp├│┼éka trivago ponosi odpowiedzialno┼Ť─ç za szkody z tytu┼éu zaniedbania skutkuj─ůcego naruszeniem istotnych zobowi─ůza┼ä umownych (tj. takich zobowi─ůza┼ä umownych, kt├│rych wype┼énienie umo┼╝liwia w┼éa┼Ťciwe wykonanie postanowie┼ä tej Umowy, kt├│rych naruszenie zagra┼╝a osi─ůgni─Öciu celu, w jakim Umowa zosta┼éa zawarta, i kt├│rych wype┼énienia oczekuje hotelarz) jedynie do wysoko┼Ťci odszkodowania, kt├│re by┼éo do przewidzenia w chwili zawarcia niniejszej Umowy.
    2. (b) Sp├│┼éka trivago nie ponosi odpowiedzialno┼Ťci odszkodowawczej z tytu┼éu naruszenia wskutek niedbalstwa zobowi─ůza┼ä umownych nieb─Öd─ůcych zobowi─ůzaniami istotnymi.
    3. (c) Sp├│┼éka trivago nie odpowiada za utrat─Ö zysk├│w, przychod├│w lub danych hotelarza, chyba ┼╝e nast─ůpi┼éo to w wyniku celowego dzia┼éania lub ra┼╝─ůcego niedbalstwa ze strony sp├│┼éki trivago.
    4. (d) Hotelarz jest zobowi─ůzany do podj─Öcia stosownych dzia┼éa┼ä maj─ůcych na celu z┼éagodzenie szk├│d, takich jak odzyskiwanie danych i regularne tworzenie kopii zapasowych danych.
    5. (e) Powy┼╝sze ograniczenia odpowiedzialno┼Ťci nie maj─ů zastosowania do zakresu odpowiedzialno┼Ťci regulowanego przepisami prawa (w szczeg├│lno┼Ťci niemieckiej ustawy o odpowiedzialno┼Ťci za produkty) ani odpowiedzialno┼Ťci odszkodowawczej z tytu┼éu udzielonych gwarancji albo celowych b─ůd┼║ ra┼╝─ůcych zaniedba┼ä lub dowolnego rodzaju obra┼╝e┼ä cia┼éa wynikaj─ůcych z celowych dzia┼éa┼ä lub zaniedba┼ä.

    Tre┼Ťci przesy┼éane do witryny trivago przez hotelarza, cz┼éonk├│w spo┼éeczno┼Ťci lub inne osoby trzecie nie s─ů monitorowane.

    Hotelarz ponosi pe┼én─ů odpowiedzialno┼Ť─ç za swoje tre┼Ťci obecne w witrynie trivago, a tak┼╝e na stronach internetowych, do kt├│rych przekierowuje ┼é─ůcze podane przez hotelarza. Hotelarz odpowiada za ewentualne przypadki z┼éamania przepis├│w prawa lub zasad wsp├│┼é┼╝ycia spo┼éecznego. Po otrzymaniu dok┼éadnego odniesienia sp├│┼éka trivago niezw┼éocznie usunie tre┼Ťci naruszaj─ůce przepisy prawa lub zasady wsp├│┼é┼╝ycia spo┼éecznego, natychmiast zako┼äczy wsp├│┼éprac─Ö z tw├│rc─ů tych tre┼Ťci, a tak┼╝e wyst─ůpi z roszczeniami odszkodowawczymi wobec tej osoby.

    Hotelarz zobowi─ůzuje si─Ö, ┼╝e nie b─Ödzie podejmowa┼é dzia┼éa┼ä automatycznie generuj─ůcych wy┼Ťwietlenia strony, kt├│re w jakikolwiek spos├│b zak┼é├│caj─ů prac─Ö oprogramowania/sprz─Ötu lub s─ů niezgodne z prawem lub zasadami wsp├│┼é┼╝ycia spo┼éecznego. Dotyczy to przede wszystkim:

    • wykorzystania wirus├│w komputerowych lub innych program├│w, kt├│re mog─ů wyrz─ůdzi─ç szkody w oprogramowaniu lub sprz─Öcie albo zak┼é├│ca─ç dzia┼éanie komputer├│w;
    • u┼╝ycia bot├│w, paj─ůk├│w, scraper├│w i podobnego z┼éo┼Ťliwego oprogramowania;
    • u┼╝ycia jakiegokolwiek oprogramowania w celu gromadzenia lub wykorzystania danych osobowych innych u┼╝ytkownik├│w (zw┼éaszcza w celach komercyjnych);
    • generowania przesadnie wysokiej liczby wy┼Ťwietle┼ä strony;
    • innych dzia┼éa┼ä, kt├│re maj─ů na celu zak┼é├│cenie funkcjonowania witryn sp├│┼éki trivago lub mog─ů do tego doprowadzi─ç.

    Hotelarz zobowi─ůzuje si─Ö zabezpieczy─ç sp├│┼ék─Ö trivago N.V. przed odpowiedzialno┼Ťci─ů wobec stron trzecich z tytu┼éu roszcze┼ä wynikaj─ůcych w szczeg├│lno┼Ťci z:

    • jakiegokolwiek udowodnionego naruszenia postanowie┼ä Umowy i/lub Zasad i warunk├│w sp├│┼éki trivago N.V.;
    • zawinionego naruszenia obowi─ůzuj─ůcych przepis├│w lub praw os├│b trzecich;
    • jakichkolwiek przypadk├│w niew┼éa┼Ťciwego u┼╝ycia witryny trivago.

    8. Postanowienia r├│┼╝ne

    Wszelkie zmiany w powy┼╝szych zasadach i warunkach lub umowie b─Öd─ůcej ich podstaw─ů wymagaj─ů formy pisemnej pod rygorem niewa┼╝no┼Ťci. Dotyczy to r├│wnie┼╝ porozumienia w sprawie zniesienia wymogu formy pisemnej.

    W przypadku gdy jedno z powy┼╝szych postanowie┼ä niniejszej umowy jest lub zostanie uznane za niewa┼╝ne, nie ma to wp┼éywu na obowi─ůzywanie pozosta┼éych postanowie┼ä, kt├│re pozostaj─ů w mocy. Strony s─ů zobowi─ůzane do zast─ůpienia nieskutecznego postanowienia odpowiednim skutecznym postanowieniem, kt├│re w najwi─Ökszym mo┼╝liwym stopniu umo┼╝liwi osi─ůgni─Öcie po┼╝─ůdanego rezultatu ekonomicznego.

    Sp├│┼éka trivago mo┼╝e zmieni─ç warunki niniejszej umowy z zastrze┼╝eniem, ┼╝e druga strona umowy zostanie o tym powiadomiona na pi┼Ťmie. Zmiany uwa┼╝a si─Ö za zaakceptowane, je┼╝eli druga strona umowy nie wyrazi sprzeciwu wobec zmiany w formie pisemnej w ci─ůgu czterech tygodni od daty otrzymania powiadomienia lub po up┼éywie tego czasu nadal b─Ödzie korzysta─ç ze swojego konta. Sp├│┼éka trivago w takim powiadomieniu wyra┼║nie zwr├│ci uwag─Ö drugiej strony umowy na t─Ö konsekwencj─Ö. Sprzeciw z┼éo┼╝ony w czasie wymienionym powy┼╝ej uznaje si─Ö za z┼éo┼╝ony w terminie.

    Niniejsza umowa podlega prawu Republiki Federalnej Niemiec. Wy┼é─ůczn─ů jurysdykcj─Ö do rozstrzygania wszystkich spor├│w prawnych wynikaj─ůcych z niniejszej umowy maj─ů s─ůdy w D├╝sseldorfie.


    Og├│lne zasady i warunki korzystania z funkcji Rate Connect

    1. Przedmiot Umowy

    Poni┼╝sze postanowienia razem z Og├│lnymi zasadami i warunkami korzystania z platformy trivago Hotel Manager s─ů integraln─ů cz─Ö┼Ťci─ů umowy pomi─Ödzy sp├│┼ék─ů trivago N.V. (zwan─ů dalej ÔÇ×sp├│┼ék─ů trivagoÔÇŁ) a hotelarzem (zwanym dalej ÔÇ×KontrahentemÔÇŁ), zwanymi dalej ┼é─ůcznie ÔÇ×StronamiÔÇŁ.

    Na stronach platformy trivago Hotel Manager sp├│┼éka trivago umo┼╝liwia Kontrahentowi bezpo┼Ťrednie przy┼é─ůczenie do trivago w┼éasnego systemu rezerwacji hoteli Kontrahenta lub systemu rezerwacji dostarczanego przez sp├│┼ék─Ö trivago. W ten spos├│b Kontrahent ma mo┼╝liwo┼Ť─ç przedstawiania w┼éasnych cen i dost─Öpno┼Ťci w por├│wnaniu cen na stronach trivago oraz generowania bezpo┼Ťrednich rezerwacji za pomoc─ů bezpo┼Ťredniego ┼é─ůcza do stron internetowych Kontrahenta.

    Dzi─Öki temu po┼é─ůczeniu na stronach por├│wnania cen hoteli pojawi si─Ö ┼é─ůcze i przekierowanie do odpowiedniej strony rezerwacji Kontrahenta zintegrowane na zasadzie CPC (koszt klikni─Öcia). To oznacza, ┼╝e sp├│┼éka trivago b─Ödzie otrzymywa─ç zap┼éat─Ö za ka┼╝de klikni─Öcie ┼é─ůcza Kontrahenta wygenerowane przez sp├│┼ék─Ö trivago. Stawki kosztu klikni─Öcia (CPC) b─Öd─ů optymalizowane i ustalane przez sp├│┼ék─Ö trivago na rzecz hotelarza i b─Öd─ů mie┼Ťci─ç si─Ö w dost─Öpnym bud┼╝ecie okre┼Ťlonym przez hotelarza.

    Podaj─ůc adres do faktury, Kontrahent sk┼éada wi─ů┼╝─ůc─ů ofert─Ö korzystania z funkcji Rate Connect. Sp├│┼éka trivago przyjmuje ofert─Ö, wysy┼éaj─ůc wiadomo┼Ť─ç e-mail z potwierdzeniem.

    2. Zobowi─ůzania wynikaj─ůce z niniejszej Umowy

    Kontrahent zapewni sp├│┼éce trivago za pomoc─ů interfejsu odpowiedzialnego za techniczne po┼é─ůczenie (ÔÇ×InterfejsÔÇŁ) sta┼éy dost─Öp do informacji o cenach i dost─Öpno┼Ťci dotycz─ůcych po┼é─ůczonego zakwaterowania Kontrahenta i ponadto zagwarantuje, ┼╝e u┼╝ytkownik, kt├│ry kliknie ofert─Ö Kontrahenta na stronach sp├│┼éki trivago, zostanie przekierowany na odpowiedni─ů stron─Ö oferty Kontrahenta.

    W tym celu Kontrahent musi skorzysta─ç z us┼éug dostawcy system├│w rezerwacji komputerowej (ÔÇ×Dostawca systemu CRSÔÇŁ), kt├│ry udost─Öpni Kontrahentowi Interfejs pozwalaj─ůcy na korzystanie z funkcji Rate Connect.

    Podczas rejestracji w us┼éudze Rate Connect podawana jest nazwa Dostawcy systemu CRS Kontrahenta i Kontrahent musi j─ů potwierdzi─ç. Na tym etapie Kontrahent ma r├│wnie┼╝ mo┼╝liwo┼Ť─ç wybra─ç System Rezerwacji trivago jako system CRS, zamiast systemu rezerwacji komputerowej od dostawcy zewn─Ötrznego.

    Dokonuj─ůc rejestracji w us┼éudze Rate Connect, Kontrahent zgadza si─Ö, ┼╝e po┼é─ůczenie mi─Ödzy stron─ů oferty Kontrahenta a witryn─ů trivago zostanie utworzone za pomoc─ů Interfejsu dostarczonego przez odpowiedniego Dostawc─Ö systemu CRS oraz ┼╝e sp├│┼éka trivago mo┼╝e wy┼Ťwietla─ç wymagane informacje.

    W zale┼╝no┼Ťci od umowy pomi─Ödzy danym Dostawc─ů systemu CRS a Kontrahentem Dostawca systemu CRS mo┼╝e nalicza─ç op┼éaty, w tym mi─Ödzy innymi miesi─Öczne (techniczne) op┼éaty, za udost─Öpnianie Interfejsu us┼éugi Rate Connect. Sp├│┼éka trivago nie jest ani wierzycielem ani d┼éu┼╝nikiem w kontek┼Ťcie takich op┼éat.

    Wszelkie (techniczne) op┼éaty, jakie mog─ů by─ç naliczane przez Dostawc─Ö systemu CRS z tytu┼éu udost─Öpniania Kontrahentowi Interfejsu b─Öd─ů uiszczane na rzecz sp├│┼éki trivago jako podmiotu pomagaj─ůcego Dostawcy systemu CRS w wype┼énieniu zobowi─ůza┼ä. Sp├│┼éka trivago przeka┼╝e op┼éat─Ö stosownemu Dostawcy systemu CRS w nast─Öpnym okresie obrachunkowym. Faktura wystawiona przez Dostawc─Ö systemu CRS zostanie Kontrahentowi udost─Öpniona na jego koncie u┼╝ytkownika.

    Kontrahent zobowi─ůzuje si─Ö zagwarantowa─ç, ┼╝e informacje udost─Öpniane sp├│┼éce trivago za po┼Ťrednictwem Interfejsu odpowiadaj─ů informacjom o cenach i dost─Öpno┼Ťci wy┼Ťwietlanych na stronie rezerwacji Kontrahenta oraz ┼╝e, w szczeg├│lno┼Ťci, cena przekazana sp├│┼éce trivago obejmuje wszelkie odpowiednie podatki i op┼éaty wymagane w danym kraju. Je┼Ťli Kontrahent nie jest w stanie poda─ç odpowiednich cen itp., w├│wczas zobowi─ůzany jest niezw┼éocznie powiadomi─ç o tym sp├│┼ék─Ö trivago. W takim przypadku sp├│┼éka trivago zastrzega sobie prawo do zablokowania ┼é─ůcza prowadz─ůcego do oferty Kontrahenta do czasu, a┼╝ b─Ödzie on m├│g┼é poda─ç odpowiednie ceny itp.

    W przypadku gdy Kontrahent zatai przed sp├│┼ék─ů trivago lub u┼╝ytkownikiem wa┼╝ne informacje o danym hotelu, sp├│┼éka trivago zastrzega sobie prawo do zablokowania prezentacji Kontrahenta bez wcze┼Ťniejszego powiadomienia, do czasu poprawienia i dopasowania przez Kontrahenta stosownych informacji itp.

    Je┼Ťli sp├│┼éka trivago nie uzyska dost─Öpu do danych wymaganych do odpowiedniej prezentacji w por├│wnaniu cen, w├│wczas b─Ödzie mia┼éa prawo do wypowiedzenia niniejszej Umowy z wa┼╝nego powodu bez powiadomienia.

    Sp├│┼éka trivago b─Ödzie nieustannie dok┼éada─ç wszelkich stara┼ä, by zagwarantowa─ç, ┼╝e ┼é─ůcze do oferty Kontrahenta jest ustawione prawid┼éowo. W razie ustawienia nieprawid┼éowego ┼é─ůcza (ze wzgl─Ödu na b┼é─ůd po stronie sp├│┼éki trivago) zostanie on usuni─Öty przez sp├│┼ék─Ö trivago w ci─ůgu 24 godzin od otrzymania pisemnego powiadomienia od Kontrahenta.

    W przypadku gdy sp├│┼éka trivago zostanie do tego zobowi─ůzana na mocy prawa, w├│wczas zastrzega sobie prawo do usuni─Öcia ┼é─ůcza prowadz─ůcego do stron Kontrahenta natychmiast bez wcze┼Ťniejszego powiadomienia Kontrahenta.

    3. System Rezerwacji trivago

    Podczas rejestracji Kontrahent mo┼╝e wybra─ç System Rezerwacji trivago (ÔÇ×tCBEÔÇŁ) zamiast Komputerowego Systemu Rezerwacji zewn─Ötrznego dostawcy, o ile ta opcja jest dla Kontrahenta dost─Öpna.

    Je┼Ťli Kontrahent wybierze system tCBE, poni┼╝sze postanowienia staj─ů si─Ö integraln─ů cz─Ö┼Ťci─ů niniejszych Og├│lnych zasad i warunk├│w, a Kontrahent zgadza si─Ö na nast─Öpuj─ůce warunki:

    System tCBE obejmuje bezp┼éatny interfejs do rezerwacji obs┼éugiwany przez sp├│┼ék─Ö trivago, w tym Komputerowy System Rezerwacji umo┼╝liwiaj─ůcy osobie dokonuj─ůcej rezerwacji (zwanej dalej ÔÇ×U┼╝ytkownikiemÔÇŁ) bezpo┼Ťrednie zarezerwowanie zakwaterowania u Kontrahenta. Sp├│┼éka trivago udost─Öpnia jedynie interfejs do dokonywania rezerwacji i nie bierze aktywnego udzia┼éu w procesie rezerwacji. Sp├│┼éka trivago nie wyst─Öpuje w kontek┼Ťcie rezerwacji ani jako po┼Ťrednik, ani jako kontrahent.

    Opublikowanie oferty Kontrahenta za po┼Ťrednictwem systemu tCBE b─Ödzie uznawane za z┼éo┼╝enie przez Kontrahenta U┼╝ytkownikowi prawnie wi─ů┼╝─ůcej oferty w zwi─ůzku z danym zakwaterowaniem. U┼╝ytkownik mo┼╝e przyj─ů─ç tak─ů ofert─Ö, przeprowadzaj─ůc proces rezerwacji do ko┼äca. Kontrahent zostanie poinformowany o rezerwacji za po┼Ťrednictwem wiadomo┼Ťci e-mail lub przez bezpo┼Ťrednie po┼é─ůczenie z systemem zarz─ůdzania hotelami Kontrahenta (jednostronne zg┼éoszenie rezerwacji).

    Dla wyja┼Ťnienia nale┼╝y zaznaczy─ç, ┼╝e za przesy┼éanie poprawnych informacji o cenach i dost─Öpno┼Ťci do systemu tCBE odpowiada wy┼é─ůcznie Kontrahent. Oznacza to, ┼╝e sp├│┼éka trivago nie ponosi ┼╝adnej odpowiedzialno┼Ťci w razie b┼é─Ödnej rezerwacji lub sprzeda┼╝y przekraczaj─ůcej ilo┼Ť─ç miejsc. Ci─Ö┼╝ar dowodu przeciwnego spoczywa na Kontrahencie. Ponadto sp├│┼éka trivago nie ponosi ┼╝adnej odpowiedzialno┼Ťci za mo┼╝liwe problemy techniczne (takie jak czasy przestoju itp.).

    Kontrahent zabezpieczy sp├│┼ék─Ö trivago przed wszelkimi bezpo┼Ťrednimi i po┼Ťrednimi stratami (w tym utrat─ů zysk├│w, utraconymi szansami biznesowymi, utrat─ů renomy lub warto┼Ťci dzia┼éaj─ůcego przedsi─Öbiorstwa i podobnymi stratami, w tym kosztami obs┼éugi prawnej) poniesionymi w wyniku wsp├│┼épracy z Kontrahentem (w tym z pracownikami i firmami partnerskimi Kontrahenta).

    4. trivago Express Booking (tEB)

    4.1. Zaznaczaj─ůc pole wyboru uczestnictwa w us┼éudze trivago Express Booking jako cz─Ö┼Ť─ç uczestnictwa hotelarza w us┼éudze Rate Connect, hotelarz przyjmuje do wiadomo┼Ťci i akceptuje korzystanie z us┼éugi ÔÇ×trivago Express BookingÔÇŁ (zwanej dalej ÔÇ×tEBÔÇŁ), w kt├│rej u┼╝ytkownicy maj─ů mo┼╝liwo┼Ť─ç rezerwacji zakwaterowania z oferty hotelarza za po┼Ťrednictwem interfejsu u┼╝ytkownika trivago. Sp├│┼éka trivago przekazuje szczeg├│┼éy rezerwacji wprowadzone w masce wprowadzania danych przez u┼╝ytkownika bezpo┼Ťrednio do hotelarza dzi─Öki bezpo┼Ťredniemu po┼é─ůczeniu z systemem rezerwacyjnym hotelarza, gdzie dane te mog─ů by─ç nast─Öpnie przetwarzane i gdzie dokonuje si─Ö rezerwacja. Sp├│┼éka trivago dzia┼éa wy┼é─ůcznie jako po┼Ťrednik wyst─Öpuj─ůcy w imieniu u┼╝ytkownika i nie jest stron─ů w umowie pomi─Ödzy u┼╝ytkownikiem a hotelarzem.

    4.2. Zaznaczaj─ůc pole wyboru uczestnictwa w us┼éudze tEB, hotelarz akceptuje Umow─Ö o przetwarzanie danych, do kt├│rej prowadzi ┼é─ůcze poni┼╝ej wspomnianego pola wyboru.

    4.3. Hotelarz ponosi odpowiedzialno┼Ť─ç za wyb├│r tEB w celu osi─ůgni─Öcia za┼éo┼╝onych cel├│w oraz za efekty wynikaj─ůce z korzystania z aplikacji.

    4.3.1. Sp├│┼éka trivago nie udziela ┼╝adnych zapewnie┼ä ani gwarancji co do przydatno┼Ťci handlowej lub przydatno┼Ťci do okre┼Ťlonego celu w zakresie dozwolonym przez obowi─ůzuj─ůce prawo.

    4.3.2. Bez uszczerbku dla powyższych postanowień spółka trivago wyraźnie nie gwarantuje, że tEB będzie działać nieprzerwanie oraz bez błędów, awarii i zakłóceń.

    4.3.3. Sp├│┼éka trivago nie ponosi ┼╝adnej odpowiedzialno┼Ťci za poprawno┼Ť─ç danych dostarczonych do hotelarza niezale┼╝nie od infrastruktury technicznej i/lub za jakikolwiek brak uprawnie┼ä u┼╝ytkownika (wynikaj─ůcy np. z wieku, zdrowia psychicznego itp.).

    5. Prawa do u┼╝ytkowania

    W celu promowania ofert Kontrahenta w komunikatach prasowych, w ramach kampanii w sieciach spo┼éeczno┼Ťciowych oraz na blogu trivago Business blog Kontrahent przyznaje sp├│┼éce trivago niewy┼é─ůczne, niepodlegaj─ůce miejscowym ani czasowym ograniczeniom prawo do u┼╝ywania przes┼éanych tre┼Ťci (w tym mi─Ödzy innymi logo, zdj─Ö─ç, opis├│w i opinii).

    6. Warunki p┼éatno┼Ťci

    Na potrzeby korzystania z funkcji Rate Connect Kontrahent musi ustawi─ç limit bud┼╝etu miesi─Öcznego. Kampania b─Ödzie dzia┼éa─ç w danym miesi─ůcu a┼╝ do wyczerpania miesi─Öcznego bud┼╝etu okre┼Ťlonego przez Kontrahenta.

    Gdy CPC ustawione przez sp├│┼ék─Ö trivago osi─ůgnie limit miesi─Öczny okre┼Ťlony przez Kontrahenta, sp├│┼éka trivago automatycznie zatrzyma kampani─Ö, a Kontrahent otrzyma powiadomienie o osi─ůgni─Öciu limitu w danym miesi─ůcu. Na pocz─ůtku kolejnego miesi─ůca kampania zostanie uruchomiona ponownie z ustawionym bud┼╝etem miesi─Öcznym. Kontrahent przyjmuje do wiadomo┼Ťci i akceptuje fakt, ┼╝e w celu zoptymalizowania kampanii mo┼╝e by─ç wymagane przekroczenie bud┼╝etu o maksymalnie 5% miesi─Öcznie. Dalsze wy┼Ťwietlanie w por├│wnaniu cen hoteli w bie┼╝─ůcym miesi─ůcu b─Ödzie wymaga─ç ponownego wi─ů┼╝─ůcego ustawienia bud┼╝etu.

    Kontrahent otrzyma faktur─Ö miesi─Öczn─ů na kwot─Ö, kt├│r─ů nale┼╝y ui┼Ťci─ç na rzecz sp├│┼éki trivago. Faktura ta zostanie kontrahentowi udost─Öpniona za po┼Ťrednictwem mened┼╝era konta. Kwota ta zostanie obliczona na podstawie sumy wszystkich otrzymanych klikni─Ö─ç o okre┼Ťlonym koszcie klikni─Öcia (CPC). Termin p┼éatno┼Ťci przelewem bankowym przypada w ci─ůgu 14 dni od otrzymania faktury. W przypadku p┼éatno┼Ťci kart─ů kredytow─ů oraz p┼éatno┼Ťci SEPA rozliczenie p┼éatno┼Ťci nast─Öpuje automatycznie z chwil─ů wystawienia faktury. Nieuiszczenie p┼éatno┼Ťci w ci─ůgu 14 dni od daty faktury spowoduje natychmiastowe usuni─Öcie przez sp├│┼ék─Ö trivago ┼é─ůcza do hotelu Kontrahenta. Ponadto sp├│┼éka trivago wyra┼║nie zastrzega sobie prawo do przeniesienia roszczenia o zap┼éat─Ö w celu jego dochodzenia przez osoby trzecie, na przyk┼éad firmy windykacyjne.

    Kontrahent jest zobowi─ůzany od razu sprawdzi─ç faktur─Ö i zg┼éosi─ç sp├│┼éce trivago wszelkie zastrze┼╝enia dotycz─ůce mo┼╝liwych rozbie┼╝no┼Ťci w ci─ůgu trzech dni na pi┼Ťmie (wystarczy wiadomo┼Ť─ç e-mail wys┼éana na adres hotelmanager@trivago.pl). Je┼Ťli w tym czasie Kontrahent nie zg┼éosi ┼╝adnego sprzeciwu dotycz─ůcego faktury, uznaje si─Ö j─ů za zaakceptowan─ů.

    Op┼éaty za us┼éug─Ö i inne op┼éaty nale┼╝ne na mocy niniejszej Umowy nie uwzgl─Ödniaj─ů ┼╝adnych stosownych podatk├│w, w tym podatku VAT, podatk├│w od sprzeda┼╝y ani ce┼é (ÔÇ×PodatkiÔÇŁ), nak┼éadanych przez w┼éa┼Ťciwe w┼éadze, administracj─Ö pa┼ästwow─ů lub agencje rz─ůdowe, a Hotelarz zgadza si─Ö odprowadza─ç takie Podatki oraz zwolni─ç TRIVAGO z wszelkiej odpowiedzialno┼Ťci cywilnej, a tak┼╝e dokona─ç na rzecz TRIVAGO rekompensaty z tytu┼éu takich zobowi─ůza┼ä finansowych. Wszelkie p┼éatno┼Ťci na mocy niniejszej Umowy ÔÇö z wyj─ůtkiem przypadk├│w, gdy wymagaj─ů tego przepisy prawa w┼éa┼Ťciwego ÔÇö s─ů wolne od jakichkolwiek potr─ůce┼ä lub odlicze┼ä na poczet wszelkiego rodzaju obecnych i przysz┼éych podatk├│w, ce┼é lub innych op┼éat nak┼éadanych przez jakikolwiek organ rz─ůdowy, skarbowy lub inny.

    W zakresie, w jakim Hotelarz zobowi─ůzany jest do potr─ůcania i pobierania podatk├│w od p┼éatno┼Ťci nale┼╝nych TRIVAGO, Hotelarz terminowo odprowadza takie podatki w┼éa┼Ťciwym w┼éadzom i bezzw┼éocznie przekazuje TRIVAGO urz─Ödowe za┼Ťwiadczenie podatkowe lub inny dokument potwierdzaj─ůcy odprowadzenie podatku, kt├│re umo┼╝liwi─ů TRIVAGO ubieganie si─Ö o zwrot kwot z tytu┼éu takich podatk├│w. TRIVAGO dok┼éada zasadnych stara┼ä, aby udost─Öpni─ç Hotelarzowi wszelkie formularze podatkowe, kt├│rych Hotelarz mo┼╝e zasadnie potrzebowa─ç w celu unikni─Öcia konieczno┼Ťci potr─ůcenia podatk├│w albo w celu umo┼╝liwienia potr─ůcenia podatk├│w po obni┼╝onej stawce na mocy stosownej dwustronnej umowy o unikaniu podw├│jnego opodatkowania. W zakresie dozwolonym przepisami prawa w┼éa┼Ťciwego ka┼╝da ze Stron zapewni drugiej Stronie zasadn─ů pomoc w odzyskaniu wszelkich podatk├│w (w tym potr─ůcanych u ┼║r├│d┼éa) oraz podobnych zobowi─ůza┼ä wynikaj─ůcych z p┼éatno┼Ťci dokonywanych na mocy niniejszej Umowy, przy czym odzyskanie takich podatk├│w i zobowi─ůza┼ä odbywa─ç si─Ö b─Ödzie na rzecz Strony, kt├│ra wspomniane podatki (w tym podatki potr─ůcane u ┼║r├│d┼éa) i podobne zobowi─ůzania zap┼éaci┼éa.

    7. Okres obowi─ůzywania i wypowiedzenie

    Niniejsza Umowa nie okre┼Ťla ┼╝adnego terminu dotycz─ůcego korzystania z us┼éugi Rate Connect. Oferty Kontrahenta b─Öd─ů wy┼Ťwietlane w por├│wnaniu cen hoteli sp├│┼éki trivago do czasu wyczerpania uprzednio ustawionego bud┼╝etu (zgodnie z definicj─ů w punkcie 5). Je┼Ťli Kontrahent nie chce, by jego oferty by┼éy wy┼Ťwietlane w por├│wnaniu cen hoteli (z jakiegokolwiek powodu), zobowi─ůzany jest powiadomi─ç o tym sp├│┼ék─Ö trivago na pi┼Ťmie. ┼ü─ůcze do oferty Kontrahenta zostanie wy┼é─ůczone w ci─ůgu trzech dni roboczych od otrzymania tego powiadomienia przez sp├│┼ék─Ö trivago.

    8. Postanowienia r├│┼╝ne

    Wszelkie zmiany lub uzupe┼énienia niniejszych Zasad i warunk├│w lub umowy b─Öd─ůcej podstaw─ů tych Zasad i warunk├│w wymagaj─ů formy pisemnej pod rygorem niewa┼╝no┼Ťci. Dotyczy to r├│wnie┼╝ porozumienia w sprawie zniesienia wymogu formy pisemnej.

    Kontrahent zgadza si─Ö, ┼╝e sp├│┼éka trivago mo┼╝e pokazywa─ç zrzuty ekranu witryny trivago, na kt├│rych mog─ů by─ç widoczne zdj─Öcia, ┼é─ůcza lub inne powi─ůzania z hotelem Kontrahenta, w spotach reklamowych sp├│┼éki trivago lub w ramach innych dzia┼éa┼ä komercyjnych.

    W przypadku gdy kt├│rekolwiek z postanowie┼ä niniejszej Umowy jest lub zostanie uznane za niewa┼╝ne, nie ma to wp┼éywu na obowi─ůzywanie pozosta┼éych postanowie┼ä. Strony zast─ůpi─ů niewa┼╝ne postanowienie takim skutecznym postanowieniem, kt├│re w najwi─Ökszym mo┼╝liwym stopniu odpowiada zamierzonemu celowi handlowemu.

    Sp├│┼éka trivago mo┼╝e zmieni─ç lub uzupe┼éni─ç Zasady i warunki z zastrze┼╝eniem, ┼╝e musi powiadomi─ç o tym Kontrahenta na pi┼Ťmie. Zmiany uwa┼╝a si─Ö za zaakceptowane przez Kontrahenta, chyba ┼╝e sprzeciwi im si─Ö na pi┼Ťmie w ci─ůgu czterech tygodni od otrzymania powiadomienia lub nadal b─Ödzie korzysta─ç ze swojego konta po up┼éywie tego terminu. Sp├│┼éka trivago w takim powiadomieniu wyra┼║nie zwr├│ci uwag─Ö Kontrahenta na t─Ö konsekwencj─Ö. Sprzeciw z┼éo┼╝ony w czasie okre┼Ťlonym powy┼╝ej uznaje si─Ö za z┼éo┼╝ony w terminie.

    Niniejsza Umowa podlega prawu Republiki Federalnej Niemiec. Wy┼é─ůczn─ů jurysdykcj─Ö do rozstrzygania wszystkich spor├│w wynikaj─ůcych z niniejszej Umowy maj─ů s─ůdy w D├╝sseldorfie, w Niemczech.